torstai 10. elokuuta 2017

Onni on oma kärry

Tähän asti olen turvautunut kenttien lainakärryihin, ja erityisesti olen ollut iloinen, jos tarjolla on ollut kolmipyöräisiä kärryjä. Pitkään on ollut suunnitteilla hankkia oma kolmipyöräinen kärry, mutta olen arvellut, ettei sellainen mahtuisi auton perään bägin kanssa. Nyt sitten yllättäin sainkin oman kärryn, kun isäni päätti luopua vain parin vuoden ikäisestä kärrystään. Hän golfaa nykyisin pääasiassa autolla, joten kärry on paremmassa käytössä minulla.


Testasin ensin, että kärry taittuu niin pieneen kasaan, että se mahtuu autoon bägin viereen. Nyt olen pelannut uuden kärryni kanssa joitakin kierroksia ja oppinut aika sujuvasti avaamaan ja kasaamaan sen. Vaikka eipä siinä mitään kasaamista ole, pari salpaa vaan avataan tai suljetaan.

Otin kärrylle Ikea-kassin suojaamaan tavaratilaa pyörien mukana tulevalta ruoholta ym. Kärry ei ihan mahdu Ikea-kassiin, mutta pyörät saa kuitenkin suojattua.

Pääsin jo kerran testaamaan myös sateenvarjonpidikettä. Ensimmäisellä yrittämällä tuuli tempaisi varjon samantien tiehensä. Löytyi siihenkin apuväline kuminauhapidikkeestä, jolla varjo pysyy paikallaan. Vähän vielä joutuu hakemaan työntökahvan korkeutta, jolla sateenvarjo olisi sopivalla korkeudella, eli suojaisi parhaiten. Koko systeemi on tietysti mitoitettu 180 cm pitkälle pelaajalle, eikä alle 160 senttiselle.


Kivasti ja kevyesti kulkee kärry ja bägi nyt. Täytyy vaan muistaa laittaa jarru päälle, ettei kärry karkaa. Eli jos mietit kärryn ostoa niin osta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti